Min utveckling!

Goddag!
Nu är man hemma och lite små sjuk, klarade inte av att åka till jobbet så det blir en hemmdag då jag ska även spendera mycket på min blogg.

Jag ska fafktist prata lite om min utveckling inom träning dåra.
Själv är na jävligt stolt över min insats och min utveckling som har bara gått bättre med åren.
Det mesta har skett nu på senaste då jag har deffat rejält.

Jag kan berätta om från första början när jag tränade dåra...
14 år var jag, en kort lite knubbig kille som även vart lite mobbad sådär och självförtorendet var ju sämst.

Det hände att jag fick stryk ibland eftersom jag var lite kaxig, envis och ville inte ta skit från andra.
Jag försökte leka modig då jag brydde mig aldrig om hur stor killen var lr hur många dom var, jag ska fan inte buga för någon!

Jag kände att jag måste börja träna och få fram lite muskler, var ju ganska stark och har alltid vart det men fett hade jag gott om och jag kände att den tiden är över nu.

Jag vill bli nån, en speciell kille med någon egenskap som folk skulle märka..jag visste att jag var en bra människa men inte tillräcklig att kunna få synas ordentligt.

Jag började med att göra 100 armhävningar och 100 situps i ca tre månader =)
Sen så såg jag resultat på en gång, större armar och ryggen var ju fan ganska grov då.
Kanske har jag massa gener som har hjälpt till men från vem vet jag inte...

Min bror tog faktist kort på mig efter tre månader och jag önskar att jag hade kvar dom men det har jag inte =/
Hade gått ner lite i vikt men hade iaf ökat muskelmassan en del och då kändes det som om jag något att visa, jag är äntligen någon :D
Det som hjälpte mig var min vilja och inställning, inte låta andra saker blandas in eller påverka träningen.
Hade ingen inspiration från någon, utan sen jag var barn så har jag alltid velat vara bäst på något lr bevisa för alla andra att jag kan vara speciell på nåt sätt. Jag är tävlingsinriktad och det gäller att hålla den känslan hela livet för att klara av alla utmaningar i livet.

Jag fortsatte med armhävningarna och sit-upsen fast kanske inte lika så ofta, tog det lugnare och när jag började i gymnasiet när jag var 15 år så märktes det att jag var lite biffig, det märktes mest i Rissneskolan då jag gick i 9an där..då blev jag lite känd som killen med dom stora armarna och hockeyfrillan ;P

När jag var 15 år så började jag i gymnasiet och eftersom jag gick i Sam-elitidrott-innebandy så hade vi gym 1 gång i veckan båda terminerna.
Det var första gången jag gymmade och jag började utvecklas mer, speciellt med tekniken på de flesta övningarna.
Jag har alltid vart lite ensam på ett sätt men det har oxå stärkt mig fysiskt...jag vill synas med mitt resultat och bevisa för alla andra att jag kan övervinna allt. Det gäller att ha den där inställningen och viljan att bli större, mindre eler bättre på sitt eget sätt.

Dom två egenskaperna är väldigt viktiga i livet, både fysiskt och psykiskt.

Där jag utvecklade mest var ju bänkpressen där jag tog 100 kg för ca ett år sedan. Men jag stannade där ett tag, jag gymmade på Nautilus i Hallonbergen i ett år, December 2006- December 2007.
Den enda som gymmade där då var ju Olle fast han slutade efter ett tag.
Jag utvecklades inte så mkt där faktist, körde några övningar men inte ordentligt och sen så hade jag itne viljan eller inställningen kvar.
Jag åt massa jävla skräp mat och skit mycket godis...jag sa till mig själv hela tiden, äh jag tränar bort det sen.
Så gick det inte till utan jag gick bara upp i vikt och samtidigt skaffa muskler så att jag bara ser biffig ut.

I början av 2007 då jag var 17år så vägde jag 86 kg som mest, det är fan en sjuk siffra om man bara är 171 cm lång.

Det var oxå den tiden jag var med Mattias och Robin och vi hade typ tävlingar om vem som åt mest och vem som var onnyttigast ;P
Mycket kladdkaka var det och jag blev rund som en boll!

Senare då jag blev ovän med Mattias och Robin så vart det att jag var mest för mig själv hela tiden i skolan och jag kände mig lite ensam men då kom jag tillbaks igen till viljan och inställningen för träning..
jag slutade med all skit mat som snabbmat och koncentrerade mig mer på att gå ner i vikt och få en snyggare kropp.
Min inspiration från när jag var 14 var mest att ha ett sexpack och kanske se ut som en kalsongmodell av något slag.

Jag började på Worldclass i Sundbyberg där alla mina kompisar gymmade och sedan så flöt lixom allt på, jag var mer inställd på själva träningen.
Jag gick ner heela tiden och till slut så stannade den på 78 kg.
Det var typ i febrauri och jag kände mig stolt över att ha gått ner 8 kg på så kort tid.
Dräefter så ville jag ha en slimmad kropp och kanske äta mindre kolhydrater som jag körde i typ 2 mån och jag gick ner 3 kg till.
På senaste tiden har jag läst mycket inom deffning på www.kolozzeum.com och jag följde vissa scheman och efter en månad så gick jag ner från 75 kg till 71 kg som jag väger vid nuläget.
4 pack har jag och en liten bit kvar tills 6 packet kommer fram ;D

Hemligheten är att ha en vilja så stor att den betyder mer än allt, inställningen ska alltid sikta på att må bra och nå sina mål.
Uteslut allt annat som står i vägen, om du vill få den kroppen du vill ha..gör det nu!!
Inga men lr nåt, om jag kan klara av det så kan du göra det!

//M

Kommentarer
Postat av: saffa

du har haft en imponerande resa. starkt jobbat, du visar prov på riktig psykisk styrka.

2008-07-03 @ 15:24:13
Postat av: M

tackar!

2008-07-03 @ 16:03:53
Postat av: tobias

psykisk styrka/stark vilja vet ej om det kan kopplas riktigt i mitt huvud.

(vill hacka på saffa, inte dig zebastian =)

2008-07-03 @ 22:20:13
Postat av: M

okej

2008-07-04 @ 14:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0