Be whoever you want to be?

Hejsan!

Jobbet var jäävligt intressant idag ska ni veta =)
Fick lära mig en hel del nya saker och man bara utvecklas mer och mer för varje gång chefen öppnar sin mun ;P
Asså ni ska  bara se henne, hon kan fan babbla i timmar och hitta på massa skämt, berättelser, invändningar YOU NAME IT!!
Hon kan trolla saker från luft, hon kan hålla fleeera bollar i luften utan att ens angstränga sig, hon har ju säkert en hel del erfarenhet av sitt jobb men så som hon pratar så kan fan vemsomhelst känna sig trygg för sin säljare.

Hon kan vara nästan vemsomhelst och hennes inlevelse är ju så inspirerande och grejen är att vi ska försöka å upp till hennes nivå genom att ljuga om oss själva och kunna anpassa kunden genom att skapa en egen profil, en egen personlighet och ny ålder för att skaffa den där tryggheten hos kunden.

Vi får vara vem vi vill, hur gammal vi vill, hur många barn som helst, ha fru/flickvän eller vad som helst.
Huvudsaken är att vi ska skapa en trygghet hos kunderna som kommer att sälja till slut.
Vi måste ge myket ifrån oss själva men samtidigt ge mer inlevelse i den personen man spelar.
Varför man inte kan vara sig själv är just för att många inköpare förlitar sig inte så mycket på yngre personer och söker dom som är mer erfarna och äldre.


Känner mig som en kameleont...


Jag känner att detta är en tuff uppgift men ändå jävligt kul samt en utmaning. Tänk asså vilken merit det här är, inte bara för när man söker andra jobb utan för dig själv oxå...detta kommer att utveckla en sååå jävla mycket och det kommer även förbättra min talang på att lära känna människan samt mycket beteende.

Bra rivstart på min fina karriär =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0