Repetera!

Shiiiiiiiiiiiit jag börjar 7 imorn!!!
Helvette vad tidigt!!
Jag håller på att leta lite sidor om Antikens Grekland och Rom.

Ska skriva ut allt sen och sedan plugga in en del.

Ju mer du repeterar med pluggandet, desto mer info spars i din hjärna.
Det kommer hjälpa dig om du följer det jag sa...det krävs inte en eller två gånger, utan 4-5 gånger och var väldigt nogrann.



Låt någon förhöra dig eller förhör dig själv helt enkelt.
Gör lite som ett miniprov för att se vad du har lärt dig under tiden när du pluggar..oftast då du måste få in massa fakta om historia som jag gör just nu.

Det krävs att du stryker med en överstrykspenna som ett ex. över det viktigaste begreppen och sedan så kan du sammanfatta hela texten med dina egna ord så att du har lättare för dig att förstå när du ska repetera.

Ska nog se filmen Alexander den store, har inte sett den än.
Kan nog ge en liten överblick om Grekland under Antiken.




//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0