IPRED-LAGEN, APRILSKÄMT?

jaaa det är fan ett jävla aprilskämt eller rättare sagt något som man bara hatar!! Jag tror inte något kommer seriöst inte bli så förändrat, dom vill mest skrämma dom flesta och dom kommer nog koncentrera sig på dom stora fildelarna och inte så mycket alls på oss som laddar ner lite då och då och uppladdar inget. Jag laddar ner typ varje dag något, det kan vara serier, filmer, musik, program och spel på Piratebay och vad än som händer med att dom hotar en del, alltså polisen dåra så har inget hindrat mig. Visst, det här låter mer seriösare och dom har kommit långt med att skapa en lag och massa sånt skit så därför kommer jag iaf lugna ner mig lite med nerladdningen och inte göra det lika mycket utan se vad som händer. Kommer iaf ladda ner avsnitt från alla serier jag kollar på, dom följer jag ju och det ska jag fan inte sluta med ;D



Jag har fan inte skämtat så mycket idag, 1 april lixom men nope inga skämt hittils och det är ju ca 25 min kvar tills det blir 2 april, inte bra det!

//M

Kommentarer
Postat av: Silikon-erland

Varje gång man laddar ner något så laddar man samtidigt upp, det är därför systemet fungerar som det gör. Därför kan man åka dit varje gång man laddar ner något! och det blir antagligen samma straff för stora fiskar som små, i och med att man bryter mot samma lag...

2009-04-02 @ 22:38:16
Postat av: Elias Mehr

Knappast! Tror du att torrent är lätt att knäcka? Då tror du fel, vpn-tjänster kommmer köras igång också då är det praktiskt sett helt kört för dom så de kan sätta sig på ett finger och köra upp sin ipred lag i röven! Därefter för att få spåra dig behöver de en domstols godkännande för att få spåra dig och kolla igenom vad du sysslar med då de begär information från din internet leverantör som måste kolla upp din internet aktivitet! Sist men inte minst så kommer alla skattepengar gå åt domstols rättegångar vilket kommer leda till att och vi hoppas att den svenska staten vaknar till och inser att det inte är lönsamt med hålla på med fildelningshinder då de störa företagen gynnas ut av oss !! Läs lagen ordentligt så vet du mer fakta!



Finns inget att vara orolig över !!

2009-04-03 @ 19:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0