Konsten att läsa tankar

Fyyyfan vad äcklig och dålig onsdag det var!! Jävligt deppigt och bara boooooort med dagen orkar inte ens tänka tillbaks på allt som hände i mitt huvud, det gick bara dåligt överallt kändes det som..på jobbet på träningen och mitt jävla dilemma som jag har. Just nu så känner jag helt omotiverad att jobba och speciellt där jag jobbar idag på Vendator på försäkringar då jag känner ingen uppskattning, känner inte att jag får ut av det jag vill ha, får det jag förtjänar och att det börjar bara bli lite tröttsamt där jag vill ha en ny utmaning och det nu vafan, pallar inte vänta på bättre tider utan jag vill ha en förändring!! Tänkte på ett annat arbete som Oskar hade pratat om och då kommer jag bli en mötesbokare där man tjänar en massa pengar om man är en bra säljare, kan sin grej liksom och är väldigt trevligt samt det viktigaste är att få en bra kontakt på kort tid med kunderna och det är fan beskrivningen på mig vafan så jag kände lite suktad av det hela så därför kommer jag ju kontakta dom och kolla av lite vad det är för företag, vad dom har exakt för arbetsuppgifter och lite allt möjligt det enda jag vet nu att det går på provision och det är väldigt högt samt att det är mer personligt än det jag gör nu. Pratade med mina 2 coacher idag Mattias och Mireille om det hela och dom tyckte att det var bra att jag tog upp det hela och jag började prata om hur man kunde uppskatta mig och andra bra säljare som ger goda resultat och tillomed alla för att bli väldigt motiverade av att jobba ens där för det krävs extremt mycket..om inte något kommer hända snart så förlorar dom en bra säljare på en ung ålder och det är ju bara bra eftersom jag är väldigt formbar och det kan man ha väldigt mycket i användning för jag vill ju oxå coacha folk, jag vill ta mer ansvar och mer lön för jag vet själv att jag förtjänar det hela. jag är väldigt snäll och omtänksam men ibland måste man stå upp för sig själv och bevisa för sin omgivning vad man egentligen går för och vad man förtjänar av andra om jag ger så mycket till dom.

Vi får väl se hur det kommer att bli men om ingen förändring kommer att ske inom kort så kommer jag troligtvis bara tröttna på det hela och byta miljö så som jag känner mig själv. Det jag vill ALLRA HELST är att börja plugga så fort som möjligt, visst det finns ju chans att jag kan komma in nu om fleeera st. väljer nåt annat för jag är på reserv 19 lr nåt så det finns ju chans nu när det är måånga som söker och har säkert andra val. man får hoppas på det bästa helt enkelt men det brinner jag verkligen för, beteendevetenskap :D blir bara glad av att höra det men det som gjorde mig lite gladare idag och fick mig att komma in i bättre tillstånd var en bok faktiskt som jag har precis börjat läsa..något som Kalle och Viktor läser och det handlar mycket om psykologi, beteende, om hur vi människor fungerar, vårat kroppsspråk hur vi kan anpassa för andra människor för att komma in i ett bra tillstånd närmre varandra och sånt. Ju mer jag läser så känner jag igen mig själv mycket mer för jag är fan en anpassare och det är min mamma oxå så det har jag nog säkert fått ifrån henne antagligen..väääldigt intressant bok helt enkelt och det är något jag definitvt rekommenderar!!



//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0