Depression börjar närma sig! =/

Vet inte vart jag ska börja exakt men kan inte förklara heller vad jag känner precis, det enda jag vet är att jag känner mig lite deprimerad över något som har vimlat i mina tankar på senaste, har svårt att få ut orden bara och sätta ner dom här på bloggen för jag vet ju inte vad jag ska skriva, är nog lite vilse i tankarna att jag inte vet varför jag egentligen känner såhär =/ Jag har tappat så mycket förtroende för folk nuförtiden och mycket respekt ifrån en hel del vänner, känner inte lika mycket sympati och det värsta är att jag känner mer hat för hur tjejer kan betee sig oftast...
Hatet börjar växa lite mer i mig och nästan ta över all positivitet jag har, nästan så att jag måste verkligen ta itu med mig själv ganska så intensivt och mentalt...nästan så att jag verkligen behöver någon att prata med om alla mina problem utan att hålla allt för mig själv men vem ska jag vända mig till?! Har nog aldrig haft någon speciell person att vända mig till, aldrig litat ordentligt på någon som kan hålla allt hemligt och som verkligen förstår mig eller har ens lust att lyssna på mina problem, ingen som har tid att hjälpa mig utan oftast brukar bara prata om sina problem och vilja ha hjälp från mig.

Nu känns det som om jag kräver mycket uppmärksamhet och att folk ska tycka synd om mig men det vill jag absolut inte, grejen är bara att jag har vart lite nere nu på senaste tiden fast inte visat det så mycket men gjorde en del av det igår kväll på festen. Fyra misslyckande försök när det gäller tjejer under ett år eller mindre än ett år faktiskt!!
Det har tagit mycket energi från mig, mest från den psykiska sidan då jag har verkligen jobbat ordenligt med mina tankar för att få dom på plats och bara börja tänka lite mer positivt om saker och ting.
Det jag har lärt mig från den här usla resan var att jag kommer nu att skita i förhoppingar totalt och bara ta det som kommer, det som händer händer och nu ska jag leva lite vildare samt inte bry mig lika mycket om onödigt små saker..utan jag ska fan börja leva livet lite mer, göra livet mycket enklare genom att fånga dagen, ''Carpe Diem''.


Året har nyss börjat och det är dags att bevisa att detta år, 2009 ska förbli det bästa året på länge!!
Nu ska jag koncentrera mig lite mer på annat än massa sorgliga bitar i mitt liv, dags att refokusera på de bra jag har!
Men nu är det nog med allt tänkande och dags för mig att lägga mig. Kom ihåg att alltid försök att konfrentera dina egna känslor med att reflektera om vad som är rätt och fel och sedan dra en slutsats istället för att bara dra en snabb implusiv slutsats om att allt är dåligt och sedan leva på det! Tänk smart och lev livet med så mycket nöje som möjligt! ;D

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0