Första dagen på Mälardalens Högskola..GREAT!!!!

Äntligen hemma från Västerås eller det var ju rätt så kul och trevligt där men borta bra men hemma bäst!
Fyfan vad jag är kär i min skola, det är typ jäättestort,galet fint bäst, bäst och återigen bara bäääst! ;D
Känner mig så jävla glad att jag valde ju den här skolan och jag tror att jag har kommit in!!! 
Asså jag vet faktiskt inte om det är helt giltigt men jag kan väl berätta situationen då för att jag fattar ju inte ens själv om det stämmer eller inte ;P

Jag kom som reserv 23 in på Beteendevetenskapsprogrammet i Mälardalens Högskola som ligger i Västerås, jag förväntade mig att jag var tvungen att prata med lärare och sånt skit för att visa engagemang och vilja för att jag vill verkligen komma in och det NUU!! ;D
Iaf,  jag kom dit och det var typ först nån välkomstintro för alla, jäävlar vad vi var många pga elever från olika program var ju där oxå men senare så skulle vi in till ett klassrum för endast dom som ska börja i Beteendevetenskap..där skulle själva uppropet oxå ske.
Uppropet är ju fan likadant som att kolla bara närvaro som man gör dagligen i en vanlig skola, trodde det skulle vara lite speciellt eftersom det är högskola men det var min knasiga tanke iaf ;P
Då ropade läraren upp allas namn och det var typ ca 15 st av 50 möjliga som inte var närvarande och då kändes chansen om att komma in ännu större så jag blev riktigt nervös vid den stunde..efter att hon hade ropat upp allas namn förutom mitt förstås så frågade hon om någon saknades och då svarade jag att jag var den enda så hon skrev upp mig på listan som skulle direkt efter faxas till skolverket eller nåt och regristreras så att man blir antagen.
SHIIIT jag har ju kommit in tänkte jag eller vadå, behövde man bara göra det här bara för att ingen annan reserv var närvarande eller att många befann sig inte på uppropet av dom som var redan antagna?!

Allt var ju så förvirrande så jag hade iaf inga förhoppningar på nåt eller snarare sagt förväntingar om att allt är klart än, att jag är inne osv. jag håller mig nog för det tills jag får nån slags bekräftelse som brukar ta ca 1-2 dagar tills allt är klart då man även får ett mdh-kort som det heter, det använder man till biblioteket, resa, gå in i skolans salar osv.

Chansen finns att jag inte kommer in pga dom som inte befann sig på uppropet av dom som var antagna redan, dom var kanske sjuka eller kunde inte komma för tillfället för att dom har ju fortfarande sin plats och därför kommer dom bli uppringda och får frågan om dom ska börja på högskolan eller om dom har andra planer...ju mer folk som är antagna samt reserver som inte väljer min skola, ju större chans har jag att komma in! ;D

Så tekniskt sätt så har jag inte kommit in men chansen är väldigt stor!
Jag trivdes som fan där och vi kommer göra massa med roliga aktiviteter dom närmsta veckorna =)
Kommer berätta om denna spännande resa varje dag nu..vi kan kalla den för ''Resan till högskolan''.

Mer kommer imorn med andra intressanta grejer kring högskolan, vad man får göra, vad jag har gjort, vad jag har lärt mig och mycket mer!

Nu måste jag käka nån frukt lr nåt..känner mig fortfarande hungrig från middagen ;P

//M


Kommentarer
Postat av: hannapanna

vadå västerås?

saknar dig bääbis,

2009-01-12 @ 21:55:19
URL: http://hannalyseell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0