Mål och tankar kring det nya året!

Har tänkt en hel del på det nya året, hur alla reagerar på att det är nya tag och nya utmaningar men vad har jag för mål och tankar kring år 2009, vilka mål ska jag sätta upp egentligen?!

Kommer nog snart börja i högskolan i Västerås och då kommer mitt liv att förändras som fan, kommer ju bo kvar i Stockholm ett tag men vet inte hur länge det varar...det beror liksom på om jag skaffar ett välbetalt extra jobb så att jag ska kunna ha råd med studentlägenhet och när jag börja komma upp i den nivå så flyttar jag nog till Västerås och lever mitt liv där.

Det är ju ändå inte så långt ifrån Stockholm och Västerås så jag kommer inte att lämna alla för gott precis men mitt liv kommer iaf att vara annorlunda och prioriteringarna kommer även vara lite olika.
Vet inte om jag kommer att spela kvar i Duvbo IK, beror ju på vilka tider jag har i skolan, hur mycket plugg det är och om man kanske ska byta lag lite senare i framtid till kanske Västerås när man har börjat att stadga sitt liv där osv.
Mycket tankar kring allt faktiskt.

Träningen kommer att gå i högvarv nu då jag kommer att köra på min diet igen för att återhämta min styrka och deffade kropp från julmaten...ska nå mitt allra största mål som en bra början på året!
Ska nog börja att jobba på min bok då jag kommer att skriva en massa saker om livet och massa mer.

Mentalt har jag verkligen förbättrat, mest under den senaste tiden då jag utvecklades som fan.
Det känns som att detta år kommer nog bli den bästa på länge, känner på mig att allt kommer att falla in inom kort.

Kan lägga upp lite delmål på det nya året:
-Börja på min bok
-Börja i högskolan
-Skaffa ett annat bättre välbetalt deltidsjobb
-Skaffa flickvän
-Få sexpack
-Minska på festandet

Här kan vi intyga att vissa mål kan vara lite höga men som sagt, hela mitt liv har byggt på höga mål för att kunna lyckas med saker och ting och det kommer jag att fortsätta med.
Allt går om man bara har koncentration, självförtroende, inställning och vilja.

En mening som jag brukar säga till min kompis: ''Så länge du har dig själv så är livet bra, resten är bara bonus''

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0