Ett personligt brev till min syster.

Asså ärligt talat, fyfan va bortskämd min syrra är och då menar jag Finicia..jäävligt spydig mot sina föräldrar då vi har samma pappa och med min andra syrra så har vi samma mamma, lite knasig familj men vem har inte det just nu liksom ;P Hennes temperament är ju fan inget att leka med, hon vill ha allt som hon vill, bryr sig inte om vad dom säger till henne, skiter i att respektera dom och hennes språk är ju fan något hon ärligt talat måste jobba på. Jag förstår faktiskt varför hon är som hon är och det ska jag förklara med simpla utforskningar på hennes beteende som jag har gjort med lite antagande...


När barn är oftast ensambarn som hon är då med sina föräldrar så blir det så att dom får verkligen allt det dom vill ha, dom använder knep för att hitta svagheter hos sina föräldrar för att kunna utnyttja det i alla situationer och problem.
Finicia var en helt annan person dom flyttade till Skälby, hon hade några få kompisar, inte så populär i skolan, hade ingen smink eller nåt sånt och var inte så jätte ungdomlig av sig. Hon var typ som mig innan jag började på rissneskolan då jag fick massa kompisar och då mitt liv egentligen började.
När hon kom till Skälby så var det nya tider och inte som i rissneskolan utan det var fjortistiden och majoriteten av alla barn var i princip exakt likadana, klädde likadant och betedde likadant typ.
Grupptryck händer överallt i världen och speciellt i skolan då man måste bara vara som alla andra, hänga med i modevärlden och hur samhället utvecklar sig för varje år eller just nu för varje dag typ.

Hon blev en fjortis och nu ska jag förklara vad en fjortis är och betyder samt hur dom beteer sig:

En fjortis är väldigt före i utveckligen, dom vill vara äldre fastän dom är minst 3-5 år yngre
En fjortis brukar oftast dricka i tidig grad eftersom det anses vara hög status att dricka och röka som dom äldre gör
En fjortis sminkar sig till en barbiedocka med fleeera lager foundation eller vad det nu är och döljer sitt riktiga ansikte med smörja.
En fjortis måste alltid ha problem i sitt liv, intalar sig det och för att få uppmärksamhet och att folk ska tycka synd om en.
En fjortis måste vara deprimerad rätt så ofta och vill dö ett antal gånger för man lever för tufft och blir ett emo till slut.
En fjortis pratar ett speciellt språk som piper i öronen
En fjortis använder ordet ''jag älskar dig'' till allt och alla
En fjortis är falska mot sina kompisar och har oftast dubbelmoral
En fjortis klär på sig ibland som en hora eller rättare sagt, föööör vågat för sin ålder
OSV.

Det finns så mycket mer jag kan rada upp här men det är bara onödigt och sen så har ni alla säkert fattat hela poängen.
Grejen är att min syrra är egentligen en bra person som har respekt mot sina föräldrar, omtänksam, hjälpsam, generös och en jättegullig person men det hon gör är att fucka sitt liv uppochner och gör det bara värre för sig själv.
Det som fattas i henne och flera andra där ute är rätt så vilsna och vet inte exakt vem dom är och därför så blir dom fjortisar eftersom det är typ ''inne'' nu i samhället och det är hög status att vara det eller om man drar bara en enkel slutsats, vad ska man vara då?!

VAD FAN TROR DU?! du ska vara dig själv, göra det du känner för, visa att du är starkare än du tror, inte ljuga för dig själv eller andra, tro på dig själv som en bra person, respektera andra som du själv vill bli respekterad eller rättare sagt accepterad!! Vi alla människor är unika på sitt sätt och därför så hoppas jag att du fattar nångång att du ska sluta upp med dom här seriöst sjuka grejer och börja leva ditt liv som du själv verkligen vill.
Jag förstår att du har det jobbigt och känner dig deprimerad och att du har massor av problem.
Saken är att dina problem har inget med det som rör sig runt om dig, utan problemen är baara hos dig och din personlighet. När du själv har hittat ditt riktiga jag och får bekvämheten att känna sig trygg vid det, då kan du vara stolt, lycklig eller aa du fattar..då har du lyckats med nåt bra i livet. Hoppas att du förstår det gumman för jag har upplevt en del grejer själv som är kopplad till att hitta mig själv och personlighetsproblem och massa sånt skit, jag vet vad du går igenom och hoppas på att du fattar snart det oxå innan det är försent.

Du har bara blivit värre för att dina föräldrar har vart så lata eller det är Vicki som är så snäll och vågar ingenting och sen pappa som inte har vart där så mycket eftersom han jobbar hela tiden och det är ju samma med mig. Han har inte vart där för mig heller så mycket utan det är mamma som har stått för det mesta och det är därför jag är så uppfostrad.
Lär dig av mig syrran, hoppas att du läser detta nu och att du bryr dig om vad jag säger, vill bara ditt bästa.
Har velat prata med dig om det här men det är svårt när du kan inte ta så mycket på allvar och så blir det dålig stämning.

//Brorsan

Kommentarer
Postat av: Anonym

En fjortis säger alltid "SÅ JÄVLA BÄST!!<3"

2009-03-15 @ 22:59:33
Postat av: Amanda Hanna din syrra

sebbe, en väldigt bra text, syftar inte om finicia, men hoppas dom flesta tar till sej det här nu verkligen och förstår... :/

puss o kram

2009-03-16 @ 16:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0