När du vill få till din frisyr inför kvällen!

Eftersom mina föräldrar är frisörer så kan jag dela med mig lite av min erfarenhet och det är ju något som alla borde ta del av eftersom ni alla killar där ute vet oftast inte vilken hårprodukt som är bra för ditt hår...behöva jag säga mer än DAXVAX som är ju största jävla skiten som dom flesta använder bara för att det är billigt och enkelt..äcklig smörja som förstör håret säger jag bara!!

Nu ska jag visa lite hårprodukter som jag har använt och dra lite små slutsatser för vilket hår det här passa till:


 d:fi pliable molding creme -  En av dom bästa hårprodukterna som jag har använt och använder, passar till alla hårtyper och mest om man har lite längre tjockare hår men stadgan håller länge, luktar gott och konsistensen är rätt så tjock så man behöver inte ta så mycket för att fixa håret, bara att ta en liten klick samt lite vatten och gnugga ordentligt i håret. Lätt att tvätta bort och ger inga skador i hårbotten eftersom det innehåller så mycket fiber men är ändå väldigt tjockt och glansigt.

Betyg: 5/5

 American Crew Molding Clay - Funkar mest om man har kort hår och håret måste vara fuktigt för att vaxet ska inverka, man behöver inte alls ta så mycket och håret känns naturligt och det gör den unik då stadgan håller också länge, mint smak och ser ut som lera. Ger mycket glans i håret och gör håret tjockare, funkar för både killen och tjejen. 

Betyg: 4/5

 d:fi extreme hold styling creme- Jävligt bra om det nu skulle vara fest och man vill fixa till sig den ordentliga frisyren och istället för att spraya håret så att frisyren håller hela kvällen så behövs det inte alls eftersom den här produkten är så jävla extreme att den håller verkligen och det är jätteenkelt att fixa frisyren med denna produkt under minuten. Rufsa alltid till håret ordentligt för att hela vaxet ska inverka runt i hela håret så att man kan forma till det man känne för. Passar bra till alla hårtyper.

Betyg: 5/5


 Maria Nila Creator Extreme - Passar bäst till långt hår och jaa som ni ser så är det här oxå en extreme produkt vilket menas att det är till för att håret ska hålla ett långt tag och den har iaf bäst inverkan på tunnt hår men fungerar oxå för tjockt hår, det innehåller mycket fiber precis som alla andra och därför ger håret mycket starkare, då man kan forma håret rätt så bra faktiskt. Inte alls för kladdigt och stadgan håller till en rätt så bra nivå med en mjuk touch.

Betyg: 4/5

TIPS!!
För att få den perfekta frisyren så måste ni använda balsam mycket oftare, inte många som gör det och då får inte håret så mycket näring samt inte så mycket renare eller renare.

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

sen finns det dom som inte bryr si g så mycket och vill ha ett billigt alternativ då finns H&M's vax som är super bra igentligen det bästa.

2009-03-30 @ 20:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0