Maamari dieten!

Idag var jag på gymmet och körde stenhårt biceps och rygg. Musklerna sväller upp och jag ser ut som en hårding ;D Hade på mig ett linne på gymmet så det blir trippel-effekt!!

Jag drack 3 LITER VATTEN! Det är rätt så mycket jämfört med vad jag dricker vanligtvis som brukar vara runt 1,5-2 liter vatten under träningspasset och jag körde inte heller någon konditionsträning. Kände att jag kunde avstå från det eftersom jag ska träna med A-laget imorgon i Karlberg och då blir det säkert mycket kondition.

Körde effektivt i 1 timme och det kändes riktigt bra, 3v kvar till Gran Canaria och jag kommer köra hårt med dieten samt träningen så det blir najs till beachen men jag vet att jag har en fin kropp och så men jag vill ju alltid ha ett fint sexpack för då mår jag bättre för min egna självkänsla =)

Min diet går ut på en blandning av Atkins metoden då man äter bara protein och fett samt GI-metoden då jag äter ändå lite kolhydrater fast bara med lågt GI-värde och för det mesta långsamma kolhydrater. Jag är mer nyttig och blandar kött, fisk med sallad rotfrukter och grönsaker. Keso och kesella är ju nr 1 som funkar med allt och hur gott som helst. Jag kallar den för Maamari-dieten!



Jag äter nog 30% kolhydrater 50% protein och 20% fett. Mellan 1500-2000 kcal/dag och jag behöver nog runt 3000-3500 per dag för att ligga +/- 0. Rätta mig om jag har fel för det kan jag ha men annars tror jag att det är ungefära siffror. Då betyder det att jag förlorar mellan 1500-2000 kcal per dag och på 3v så blir det totalt mellan 31 500-42 000 kcal. 7000kcal=1kg fett 42 000 kcal=6kg fett

Enligt mina beräkningar så kommer jag gå ner ca 5-6 kg på 3v men då ska man även räkna med att det kommer säkert bli lite fusk nån gång kan jag erkänna men jag ska försöka att låta bli så jag blir nöjd om jag förlorar 4 kg, 3 kg är godkänd men jag borde ändå klara mer.

//M

Kommentarer
Postat av: Jossis

Sebbe du är ju helt ute och cyklar nu; ett underskott på 1500-2000 per dag - hur tror du att din kropp mår av det? Den kommer gå på sparlåga och roffa åt sig allt den får! Jag vet att du har "gjort det förr", men jag antar att du vill må bra och få ett långsiktigt reslutat - inte bara förlora vikt till vilket pris som helst på kort tid? Ta hand om dig! <3

2010-06-28 @ 22:58:52
URL: http://zucchini.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0