Viktiga ord och meningar!

Go' kväll!
Nu när jag var på väg hem från Mimmi så satt jag och tänkte lite om allt möjligt, jag gör typ alltid det när jag reser nånstans, filosoferar lite =)
Jag kan fan skriva en bok efter några långa resor...känner att det är en bra idé att starta för min karriär.

Skrev faktist ner alla mina tankar på min mobil och har nu överfört allt hit till bloggen.


Detta skrev jag:

Kärlek kan defineras på olika sätt. Det beror på hur man ser på saker och ting. Hur mycket man värdesätter och vad det betyder för dig själv.

Hat och kärlek ligger precis bredvid varandra. Därför är övergången så kort och kan även förändras snabbt. Dom hör ihop, man kan tex. älska att hata något/någon eller hata att älska någon/något. Därför är kärlek bara ord, inget annat. Det har med hur man definerar saker och ting, hur det påverkar en. Jag vet och har upplevt en hög och stark grad av de båda och gör det tillomed just nu. Det är jobbigt eftersom allt handlar om accepterande, förtroende, älska, hata, offra, vilja, inställning, hopp, självkänsla...you name it!

Det jag vill komma fram till är att dessa två saker tillhör livets gång och är även det mest betydelsefulla.

När man börjar känna kontrollen för båda så tycker jag att man har hittat sig själv, man vet vem man är, vad man vill, vad nästa drag är osv.
Man vet allt!

Att kunna ha den känslan är det allra bästa!
Man känner sig klar men ändå mer redo för större utmaningar, the next step.

Ni alla kan komma så långt om ni bara vill. Ställ dig framför spegeln och berätta för dig själv vem du är, inte den du är för tillfället utan vem du egentligen är?
Vad kännertecknar just dig?
 


Svara ärligt och försök lita på dig själv nu.
Glöm aldrig vem du är och var stolt över den du är.
Alla är unika på sitt sätt och man behöver inte kunna vara någon annan för att bli accepterad av andra. Utan man måste kunna vara nöjd med sig själv och sitt unika jag. Du kommer att känna dig mer trygg med dig själv då och självkänslan kommer att bevaras länge. Ditt liv kommer att bli så mycket bättre och lycka kommer du att känna mycket av.

Jag känner att man alltid har vägar att fullfölja, man vet oftast vart dom leder till men varför vi ibland tar fel väg handlar om nyfikenhet, straffa sig själv, känna sorg/hat, leta utmaning eller helt enkelt är vilse och vet inte vilken väg som stämmer in på en, vilket som är den rätta eller om det är ens rätt eller fel att ta. Det är svårt att bedöma situationer ibland eller oftas.



Du måste lita på din instikt och känna eller veta vad som är rätt respektive fel. Man ska vara lycklig att ha fått chansen till ett liv. Utnyttja det och gå in in på så mycket svackor som hindrar dig att kunna leva ordentligt. Då får man kämpa sig upp rejält för att bestiga berget och alltid bära hoppet vidare med sig.
Ingen får trycka ner dig, ingen får förstöra din tillvaro och ta hoppet från dig. Alla har rätt att leva.
Bara om man agerar rätt och inte kastar livet åt spillo.




Ta det hela på allvar och starta redan nu att börja kämpa med det du har. Hur än läget ser ut eller ärså går det alltid att vända på allt. Allt handlar bara på vad du själv vill, ge aldrig upp.
Du har fått chansen att leva, bollen är din att kunna agera och visa uppskattning för ditt liv, visa att det finns en ljus sida på livet vid alla tillstånd.
Bevisa för dig själv och andra att du kan klara det, du kan gå igenom allt utan att ge upp, visa att du är god för att leva livet ut, visa att du är du och att inget ska ändra på det.

Sprid glädje och visa att du kan leva bäst. Visa din styrka du har bärt på under alla åren du har levt.

DU ÄR MER VÄRD ÄN DU TROR!

//M

Kommentarer
Postat av: dre

"Alla är unika på sitt sätt och man behöver inte kunna vara någon annan för att bli accepterad av andra. Utan man måste kunna vara nöjd med sig själv och sitt unika jag. Du kommer att känna dig mer trygg med dig själv då och självkänslan kommer att bevaras länge. Ditt liv kommer att bli så mycket bättre och lycka kommer du att känna mycket av."



(Y)

2008-08-02 @ 02:19:15
Postat av: saffa

DU ÄR MER VÄRD ÄN DU TROR!



SPRID RYKTEN!

2008-08-02 @ 10:37:31
Postat av: tobias mg

ja du är tamigfan unik iallafall sebbe!

börja skriva en column i DN som Carrie gör i SATC så ska jag läsa den varje dag!

honest!

2008-08-02 @ 11:43:39
Postat av: M

det kommer senare i tiden ;)

2008-08-02 @ 14:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0