Filmrecension: Charlie Wilson's War



Handling: Det här är alltså den verklighetsbaserade historien om hur USA hjälpte den splittrade gerillan att köra ut ryssarna ur Afghanistan och hur mycket som berodde på just Charlie Wilson, en amerikansk kongressledamot som lyckades höja det hemliga bidraget till gerillan från fem miljoner dollar till 300 miljoner.

Dessutom fick han till stånd ett antisovjetiskt samarbete mellan USA, Pakistan, Saudiarabien, Israel och Egypten.

Min bedömning: Jag tyckte att den var bra, väldigt enkel att se på och underhållande.
Jag gillar Tom Hanks, han spelar så bra därför så har jag lätt för att gilla den här filmen.
Det var lite humor och mycket fina damer så killar, detta är något för er! ;P

Betyg: +++ = Bra

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0