För ni som lider av svår akne!

Alla ni där ute som lider av svår akne ska få lite tips om hur ni ska komma till väga för att få den bästa behandlingen och vilka produkter som är bra =)

Eftersom jag har själv erfarenhet av att ha haft ganska så svår akne i ett par år så har jag testat en hel del behandlingar utan någon påverkan, till sist så började jag med ett annat piller som hjälpte mig oerhört mycket och just nu så är typ allt borta.

Shopping för mig var ju liksom på apoteket tack vare att inget hjälpte..jag kan rada upp allt jag har prövat:

Basiron - Torkar ut och kan fungera rätt så bra men inte alltför mycket för dom som lider av svår akne, detta kan jag rekommendera för dom som har kanske lite lättare akne eller för dom som får finnar då och då.




Differin- Detta tog jag samtidig med Basiron som mjukar upp huden och rengör för det mesta bort alla smutsiga bakterier.


Tea tree oil - Detta var inte något för mig helt enkelt, det gav mig en del klåda, kliade som fan och hudirritation..inget blev bättre kändes det som. Efter denna behandling så kändes det som att jag ska vända mig till någon läkare och kolla upp det här verkligen.



Tetralysal - Jag fick ett recept från en läkare och började ta dom här pillrena som skule göra mycket skillnad, från början visade lite resultatt men det kom tillbaks igen så det verkade inte passa mig heller.
Körde på det här i ca 2-3 månader och det kändes som om jag behövde något starkare.



Erymax - Nu kändes det som att jag har kommit till rätt produkt men icke sa nicke..utan detta tog jag en lite längre tid och visade lite bättre resultat än tetralysal MEN återigen så kom den alltför svåra aknen tillbaks som en vindputs, jag blev väldigt besviken och tala med en hudläkare som kan ge mig den starkaste behandlingen dom har och jag bryr mig inte vilka biverkningar det finns utan jag mår dåligt av att ha den aknen jag hade.


Roaccutan -
Detta var den slutgiltiga produkten som gav bäst resultat och räddade mitt självförtroende ordentligt, jag kände verkligen den här lättnaden som kom då efter 4 hela månader då min akne hade försvunnit för gott! ;D
Väldigt bra behandling men även den starkaste så konsekvenser får man faktist.
För mig så fick jag jävligt torra läppar som var ganska spruckna under min tid då jag tog denna behandling men då kan jag råda att skaffa en bra hudsalva för läpparna innan du börjar ta dom här tabletterna.


LYCKA TILL OCH STÄLL GÄRNA FRÅGOR OM NI HAR NÅGRA! =)

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roaccutan (isotretinoin) resulterade i hjärnskador hos samtliga försökspersoner



länk till bild från studie, hjärnscanning

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content-nw/full/162/5/983/F3



länk till studie

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/full/162/5/983



2009-05-26 @ 22:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0