Flyttar kanske redan i år, letar redan lägenhet!!

Nu har jag verkligen fått en intresseväckare som min mormor gav mig och det tackar jag verkligen för..väldigt bra tanke och idé som jag inte har tänkt på faktiskt. Mamma upprepade planen och var även anledningen till att jag blev ännu mer intresserad, hon gav mig helt enkelt en push som gav en hel del motivering. Eftersom jag har nu en inkomst och är fast anställd så har jag möjligheten att skaffa en lägenhet så fort som möjligt och jag hade sparat ju en del, därför är det bäst att jag kollar redan nu och sen ansöker om ett lån. Mamma och pappa kommer att hjälpa mig precis som dom gjorde för min brorsa när han skaffade en lägenhet och det var förstahandskontrakt så det är väldigt värdefullt. Jag kommer flytta ut och sen när jag börjar i skolan som är min plan och mål tills nästa år så hyr jag ut lägenheten bara vilket är inte så svårt pga att det är just bara hyran dom betalar och folk vid min åler nuförtiden är så desperata för boende och kanske även helst med att bara betala hyran för att dom har säkert inte råd med något annat på något sätt.
En väldigt bra läge som jag kan utnyttja vilket jag kommer att göra, jag tar denna chans och kommer vara hård med mitt sparande, kommer inte slösa lika mycket som jag har gjort förut med ändå nöja sig lite med saker då och då för jag tänker inte vara tråkig på heltid precis, man måste ju leva också men samtidigt tänka på framtiden i nuläget.

SÅ jag letar faktiskt boende nu, jävligt kul och även lärorikt då jag lär mig alltid något nytt om hur allt fungerar med ränta, amortering, lån osv. sånt som man pluggade i skolan men förväntade sig inte att det skulle dyka upp vid det här tillfället i min ålder dåra..kul är det!! ;D

Vill helst bo här i närheten men det är oftast högre priser som tex. här i Solna men jag har kollat även i Sundbyberg, Spånga, Hässelby, Bromma osv.

Hittade faktiskt den här som var jätte intressant faktiskt och det var ju nära där jag bodde hos pappa, nämligen i Rissne och det fungerar ju också för det är rätt så nära och bra =)

Klicka HÄR för att komma fram till länken!
Helt nyrenoverat dessutom =)

//M

Kommentarer
Postat av: pessimisten

750 000 lycka till (Y)

2009-04-29 @ 10:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0