Try to read this then you get dizzy and smarter at the same time

Nu är jag hemma och skönt att jag börjar bli lite trött för att jag måste börja sova lite tidigt för att kunna komma in i rutinen igen och vakna tidigt, jobbet börjar ju nästa vecka och då är det jobb heeela veckan och man börjar ju 8 varje dag så det blir nog dags att vara lite duktig.
Påvägen hem så tänkte jag en hel del som jag typ alltid gör men jag känner faktiskt för att reflektera lite över vad mina tankar sa mig, eftersom det handlar om livet och nu känner jag att jag måste dela med mig lite =)
Tänk er alla vilka motgångar ni har haft, hur jobbigt det har varit med massa problem som har uppstått och hur ni klagar så mycket över varför allt är så orättvist, att man inte förtjänar vissa saker och varför blir inget bra och massa mer av all negativitet här i livet?! Ni vet ju alla hur det känns, mest inombords och hur mycket man vill bara slita sig själv i stycken när man tex. har kärleksbekymmer som bara tar kål på en!!

Efter allt jag har gått igenom, efter allt som har skett i mitt liv och fått mig att känna så jävla deprimerad och arg att jag vill bara inte leva längre, allt som har fått mig att inse att livet är fan inte rättvis och jag tjänar fan mycket bättre än det här..allt det där är borta!
Hur det bara går bort plötsligt är väldigt simpelt men det krävs från eran sidan också att verkligen förstå, begripa och inse att det kan egentligen vara så enkelt med livet så att säga.
Det är mycket som ni inte vet eller har tagit reda på än hur ni själva fungerar och vilken slags kontroll man kan få över sig själv, mycket som jag har lärt mig genom min eländiga resa som har gjort så mycket bra i mitt liv framöver.
Hur mycket du än går igenom, allt gott och ont är bara något som händer men hur du känner för det hela, hur dåligt eller bra som du mår är fan ditt eget ansvar och det är du som bestämmer över ditt humör om du ska vara glad eller ledsen.

Det finns ingen annan som är mer ansvarsfull över ditt eget liv än du så därför kan du få kontroll över dig själv så att du aldrig behöver känna allt det negativa jag beskrev ganska nyligen, du behöver inte sitta och tänka eller fundera över ditt liv och hur jävla dåligt du mår...du behöver inte göra det, du ska inte göra det, du ska fan må bra och leva livet.
Jag väljer bort allt dåligt, jag väljer att må bra istället även om det händer mycket skit i mitt liv, må saker hända men det ska fan inte dra ner mig!! Jag ser livet som ett test på överlevnad, jag ska fan klara mig igenom det hela utan att gnälla, jag är rätt man för att kunna klara det och hjälpa andra att kunna klara det, det är vad jag är här för, det är min livsuppgift som jag har fått och det är vad jag tror på.
VI människor skyller på så mycket nuförtiden utan att tänka på vem som egentligen har ansvaret för det hela, visst förtjänar vi inte det mesta som händer men livet är fan inte lätt och varför plågas vi ibland, har ni inte tänkt på att det krävs ansträngning för att lyckas, det krävs vilja och inställning och i slutet så dyker något bra upp, det finns alltid en ljus sida och jag tror på lyckan, det finns alltid hopp för allt och inget är omöjligt!

Det är du själv som väljer din egen lycka så allt hänger på just dig om hur ditt liv ska vara eller bli senare i framtid, livet ligger i dina händer så börja inse sanningen och lev livet som aldrig förr!


//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0