Dags för valdag!! Jag väljer Folkpartiet!!

Nu är det dags för valdag och jag har vart lite slarvig med att inte ha lagt ner så mycket tid på just det här, aldrig haft så mycket intresse för politik men ju mer man blir engagerad i samhället så kopplas allt ju mycket mer inom politiken som att det förändrar ens vardag och då tänker man en hel del på allt möjligt om vad ska skulle vara bra och vad som kan förbättras eller förändras..nu är det vilket parti som ska delta i Europaparlamentet men ju fler röster partiet får så har dom större roll i Europaparlamentet och då får dom delta mer i självaste frågorna i Europa, alla partier kommer ju att delta i det mesta men det blir mer inverkan om man har lite större del i det hela och det kan påverka rätt så mycket med vad partierna står för osv. Hoppas att jag har fattat allt rätt nu, som sagt så har jag inte läst så mycket om det hela men ni alla andra borde säkert veta det mesta ändå och ni kan ju rätta mig om jag har fel =)

Jag ska iaf in till Solna sen och rösta, om jag kommer ihåg rätt så var det i solna centrum men det kollar jag upp när jag har kommit hem. Tycker att alla borde iaf rösta och även om man kanske inte är väl pluggad men har iaf någon åsikt om det hela och har även läst lite om partierna och vad dom vill framföra i Europa så tycker jag att man ska delta i valet och rösta på det lämpligaste partiet som passar ens egen situation i livet och vad som skulle kännas bäst för oss att leva i vårt samhälle och kanske hela Europa. Nu när man kan ju rösta som vissa har inte kunnat förut så är det iaf bra om man engagerar sig lite mer i politiken faktiskt, det är viktigt.

Jag kommer att rösta på Folkpartiet och som jag sa tidigare så har jag inte läst så mycket om alla men jag tycker faktiskt att dom framför något viktigt i samhället när det gäller jobb, skatten, integration, utbildning och massa mer som intresserar mig först och främst..jag gillar deras syn på samhället och hur dom vill ändra på saker och ting samt förbättra vissa svagheter som vi har och skapa en hel del nytt i hela Europa.



Mer info finns om du klickar på bilden!


Tänker rösta på Fredrik Malm som är rätt så ung och jag tycker att det är viktigt med en ung ledare som har koll på det mesta i samhället och är lite mer modernare än vissa andra, tänker mer på dagens samhälle, dagens teknologi och hur allt är anpassat för våran livsstil. Fick inspirationen av Viktor som framförde det hela och jag läste lite om honom vilket var bra så han blir mitt val iaf!

Fredrik Malm

//M









Kommentarer
Postat av: kaaaaaaaaaaa

hum, kommer itne ihåg vad det var. Men jag vet att jag sa att jag skulle skriva en jävla massa kommentarer för att på minna dig om nåt.



Så nu får du en kommentar, för att bevisa att jag inte glömt bort det. Bara att jag glömt bort vad jag skulle påminna om...

2009-06-07 @ 23:01:18
URL: http://karismas.blogg.se/
Postat av: Mike Dike

Piratpatiet!

2009-06-12 @ 00:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0