HÅLL DIG MOTIVERAD UNDER DIETEN!!

Precis, ni måste ju oxå veta hur man ska kunna klara sig under en diet och jag vet det eftersom jag har gjort det själv!
Det är viktigt att hålla sig vaken för alla fällor som passerar varenda dag och du ska hålla dig motiverad jämnt och ständigt och även positiv inställning krävs ju oxå.
Du kan ju sätta upp massa bilder på din idealkropp i ditt rum eller kanske ha det som bakgrund på din mobil eller dator..jag har ju själv en bild på mig själv då jag var som mest deffad och det håller mig motiverad till att bara träna mycket mer och hålla framför allt dieten ordentligt för då är viljan framme.
Försök även att berömma dig själv varje gång du har gjort något bra, det skapar en positiv intällning inom dig samt en bra självkänsla så det är något uppbyggande. Försök verkligen att dricka så mycket vatten som möjligt och må bra helt enkelt med det du gör, du ska inte må dåligt eller sakna ditt vanliga dagsmål precis utan du ska vara nöjd med det du har och ta fram det god i maten som du väljer, oftast enklare om det är gott ju.

Det är alltid kul att hitta någon kompis som följer samma diet så att ni kan tagga till varandra och hjälpa varandra på alla olika sätt, då håller ni mer till en bättre inställning och lite tävling om vem som är bäst liksom..oftast en bra metod.

Kan bara säga lycka till och hoppas att mina råd hjälper!

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0