Första dagen på det nya jobbet!!

japp det var första dagen på det nya jobbet och man kan väl säga att det gick helt okej..det var intressant!
Detta är en utmaning och något jag kommer att lyckas med men när det gäller själva lönedelen då det är ren provision som gäller, hur det fungerar är att vi jobbar som bokesmötare och bokar alltså möten åt kunder som vi ringer för att introducera en produkt för deras pensionsparande. Det finns en chans att dom kunderna som är bokade för en dag inte dyker upp eller att dom skjuter upp det nån vecka eller så. Det beror mycket på vad det är för kund, hur man har sålt in det hela och vad för kontakt man hade förstås. Grejen är att så som jag ser det hela så är det inte en helt säker provison när man har bokat in utan provisionen blir ju godkänd när dom väl dyker upp. Det känns ju lite som vilseledande provision beroende på hur man ser på det hela men det jag tror utifrån det jag har sett hört och märkt av är att det brukar oftast vara en trög start och när man väl börjar sälja så att säga så blir man ju såklart bättre med tiden..jag har inte så mycket tid att vänta om det är månader vi snackar om eller flera veckor, kanske jag kommer att lyckas skitbra och tjänar massor eller inte..det bästa är att jag testar på nu i 2-3 veckor och om det inte skulle fungera eller att det går för segt hur mycket jag än anstränger mig så återgår jag till plan B. Om jag nu ska köra på ren provison som jag vill ju självklart för jag vill inte ha något tak eller något fast om det inte är ju en superbra lön förstås men jag vill ändå att det ska vara lite mer säkrare...man gör tillexempel hela affären när det gäller telefonförsäljning som jag gjorde på Vendator och då får man provisionen på en gång..säkert med andra ord.

PLAN B
Den är inte helt säker än men mer info kommer imorn och då blir det ju ändå spännande för er att veta vad det är för slags plan, jobb eller andra möjligheter som jag har. Det jag inte vill eller tänker  göra helst är att återgå till mitt gamla arbete Vendator.

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

skit dålig och tråkig blogg,du skriver lite överdrivet mycket. vem orka läsa allt det där liksom. Lägg ner

2009-09-16 @ 18:48:20
Postat av: Anonym

HEY :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0