Folktandvården ljuger för att slippa betala dyra behandlingar!

Japp! Såhär ser man ut då =)



Kan förklara varför..det hände för ca 2 ½ år sen på en innebandymatch mot Lidingö då jag spelade i Duvbo med juniorerna. Fick en rejäl smäll och såhär såg jag ut efter händelsen, sen dess har jag gått till folktandvården i odenplan och fruängen för att fixa det hela. Dom har lagt in hårdplast och bitarna har gått av ca 3-4 gånger när jag har ätit bröd, morot eller andra grejer. Väldigt dåligt gjort men senaste gången så höll det väldigt länge, mer än ett år utan problem fast dom gjorde ju samma grej. Dom sa nämligen att dom inte kan lägga in en krona än så att det blir ordentligt eftersom jag var under 20 och då har inte tandköttet växt ut ordentligt än utan det blir när jag är 22-23 år.

''Okej'' sa jag och gick med på det, det kostade ändå inget för mig då. I förrigår på inkilningen med A-laget så käkade jag bröd och dom gick av igen...KUL! Jag har vart hos tandläkaren idag fast inte folktandvården utan City Dental i stan och efter lite undersökning så sa han att dom måste fyllas och med krona, inga jävla plasttänder. Läkaren hade tydligen aldrig hört talas om det dom sa i Fruängen om tandköttet och det utan man kunde lika gärna ha gjort allt från första början men det är väldigt dyrt och det är ju såklart att dom skippar det när jag fick gratis tandvård jävla idioter. Jag fick ett prisförslag på 7388kr!!! MED RABATT!! Helt sjukt men det ska fan försäkringen täcka upp eftersom det var under en innebandymatch och en licensierad spelare som drar på sig en idrottsskada kan anmäla fallet inom 3 år. Kommer få massa papper och shirt för att skriva på men jag vet inte om jag vågar laga tänderna hos City Dental eftersom man har hört massa skit om dom osv. Ska nog göra det hos privat eller nåt.

Jag får nu stå ut med dom här dracula tänderna i ett par dagar, kanske en vecka men jag gör allt för att fixa det så fort som möjligt och INTE betala ett enda öre =)

Wish me luck!

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0