A new challenge to conquer!

Nu är jag hemma och det gick lite vilt till på Matboden då jag käkade lite väl mycket och mätt vart jag på slutet, kunde knappt gå sen men det satt fint i magen och pajen var bara helt underbar! =)

Det började med att jag hade en jävligt hes röst och kunde fan inte ringa på morgonen så jag fick hålla på med andra saker, utbildade en i vårt team som aldrig jobbat med at förlänga abbonemang, alltså retention...så jag fick ge honom en snabb utbildning och sedan så började han sälja rätt så bra.
Annars fick jag hålla på med att registrera lite ordrar och sånt, senare efter lunch så känd jag mig bättre och började ringa och fick till slut 7 st..inte så mycket men var typ en av dom bästa fastän jag hade ringt minst av alla ;P
Men vi hade iaf ett litet möte med vår nyblivne coach som ska ta hand om oss på försäkringsavdelningen och då hade vi lite frågor kring projektet och fick reda på hur vår bonus skulle se ut..dom har gjort om systemet men vi får välja emellan det gamla eller det nya. Kommer inte ihåg precis hur det gamla såg ut men då var det mer som att man har en fast timlön på 85kr/tim och då kunde man få högre men målet för just det är ganska så svårt och man måste sälja typ 6 st varje dag i en hel vecka för att få högre bonus typ.

I det nya systemet så börjar man på 50 kr/tim och 75 kr för varje sälj, det man oftast brukar sälja om man är en bra säljare så är det minst 8st på en dag, alltså 1st/h. Då får man en timlön på 125kr/tim och det är ju jävligt bra..då tjänar man 1000 kr på en dag. Jag ska först börja på det gamla systemet för att sedan gå in på det nya när jag känner att jag får grepp om projektet och kan sälja en del. DÅ jävlar ska jag ringa som faaan och sälja som en idiot.
Det högsta en har klarat på en dag var 16 sälj och det är alltså 1600 på en dag...rätt så mycket pengar ;D
Nog om det, projektet börjar i början av April och vi ska på utbildningen nästa vecka och sen så blir det prov..rätt så läskigt men ändå naajs men en ny utmaning!

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0