Ta körkort innan höst, skaffa lägenhet nästa år!!

Vart hemma hos min brorsa nyligen med hela familjen och då brukar vi oftast ha lite disskussioner om allt möjligt, mest om framtiden, vad vi har för planer, hur allt går just nu och bla bla bla...det är väldigt nyttigt och skönt ibland att ta det med alla så man själv vet vart man står, vad för planer man har och hur man ska organisera allt.
Vi kom in på frågan om jag kände för att skaffa eget och det har jag faktiskt tänkt på men inte så mycket eftersom jag har andra tankar som känns mer som förstahands prioriteringar än att flytta ut. Det jag har sagt och planerat tidigare är att jag kommer att flytta ut nästa år, vart vet jag inte och det kanske kommer bli Västerås beroende på om jag kommer in dit på högskolan eller inte. Har faktiskt sökt om på nytt men det känns inte som om det blir nu i höst eftersom det är svårare att komma in + mina betyg är detsamma eftersom jag har vart slarvig med att planera in högskoleprovet som jag skulle ha gjort men då får man satsa på det nästa år inför våren helt enkelt.

Jag tar allt som det kommer men jag måste vara beredd på det mesta och organisera mitt liv lite så allt går framåt iaf. Kommer skaffa ett sparkonto nu för mitt bosparande och där kommer jag lägga in 5000 kr varje månad hade jag tänkt.
Ska även börja stå i bostadskö i Sundbyberg och Solna, alltid bra att stå i kö ju ;)
Ska ju minska på festandet och då spar jag en hel del pengar på det och så sparar jag lite till semester oxå självklart.
Min allra första prioritering är att skaffa körkortet som jag har funderat länge på och inte gjort så mycket, har ju liksom åkt en gång i hela mitt liv och det var på en parkering nära Björkebyskolan med pappas bil och det är ju en Automat växel liksom...därför ska jag ta itu med det här, pappa hade en kompis som kunde hjälpa till, ska börja läsa mycket inför teorin och ska ha som mål att skaffa körkort innan hösten!!



//M

Kommentarer
Postat av: dre

En tips till teorin är att skita i allt vad lektioner och böcker innebär och köp det senaste Bonniers Trafikskolan till datorn.

2009-04-13 @ 22:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0