Hårdträning snart + ny WiFi-våg som mäter fett och analyserar din vikt !

Ska börja snart med hårdträningen och jag har tänkt länge på att skaffa en våg men skulle det inte vara roligare om vågen kunde mäta kroppsfett osv. (kollat för mycket på Biggest Loser) Kollat runt lite och jag vet att dom flesta inte är så pålitliga och sånt shit men det finns ju säkert någon som kan ge bra resultat och sen hittade jag något som gjorde mig riktigt glad ;D Älskling ska ju oxå börja träna så det blir en investering för oss båda isåfall, säger till om jag köper den och då får jag ju analysera lite för er intresserade =)

Pris: 1499kr

Withings Wi-Fi Personvåg

Withings Wi-Fi Personvåg är en våg för den nya tiden. En våg som håller reda på och redovisar allt. En badrumsvåg för dig som tar din vikt och hälsa på allvar. Oavsett om du vill gå upp eller önskar viktminskning, om du tränar eller är en slashas så håller den koll på dig. Och den minns inte bara, som du kanske gör, när vågen visar ett positivt resultat. Den visar sanningen. Den ger dig kontroll.

Och allt du egentligen behöver göra är att ställa dig på den.

Withings WiFi Personvåg känner automatiskt av vem i hushållet som ställt sig på vågen. Den mäter din vikt, ditt BMI och din fettmassa och överför informationen trådlöst via ditt nätverk till en server. Där kan du sedan med din webläsare eller iPhone studera din fett- och viktkurva och se effekterna av din träning och kost, om du jojobantar, har tendens att gå upp i vikt vid speciella tider på året etc. Programmet visar också rekommenderade hälsosamma nivåer baserade på ålder, kön och längd.

Så vad vägde du egentligen den 17:e april eller den 25:e december? Exakt hur mycket har du gått upp sen i höstas? Vad fattas tills du når din idealvikt och hur många veckor kommer det att ta tills du når den? Svaret på de frågorna är inte längre gissningar eller lösa antaganden - de är fakta på en hårddisk.

(text tagen från coolstuff.se)

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0